3 grunde til at du har brug for en agil marketing strategi

Hvad skal man med en agil marketing strategi?

….Vi svarer lige med en stribe andre spørgsmål:

Hvordan kommunikerer dit brand? I en frisk og morsom tone, som en fattet og eftertænktsom ekspert, som en omsorgsfuld veninde eller som en aotoritær myndighedsperson? Er du i tvivl?

Hvad så med denne her: Hvad står dit brand egentlig for? Skal I have regnbuefarver på Linkein i forbindelse med pride? Skal jeres website være CO2-neutralt? Donerer I penge til børns vilkår? Svært at tage stilling til?

Og en sidste: Hvordan fanger I jeres kunders opmærksomhed? Taler I til deres frygt, deres eventyrlyst, deres behov for mening eller noget helt fjerde? Og hvorfor er der ikke nok af dem der konverterer på jeres website?

En moderne marketingstrategi

Spørgsmål som de ovenstående er helt almindelige spørgsmål der popper op i hverdagen i marketingafdelinger og på direketionsgange, hvis man som virksomhed ikke har styr på sin strategi. Og de dukker skam også op i enmandsvirksomheden – måske bare endnu hyppigere. Men hvad er en marketingstrategi i det moderne marketinglandskab egentlig?

Det har vi et bud på hos Trooper, hvor vi har udviklet et system til brands, der ønsker en agil marketing strategi. Agil betyder adræt. Og en agil strategi vil sige en strategi, som gør det muligt at handle hurtigt og tilpasse sig skiftende omstændigheder mens man hele tiden har fokus på kunden.

En agil marketing strategi består af pejlemærker og principper. Hos Trooper bruger vi kompasset som metafor, da et kompas hele tiden holder dig fast på retningen – selv når du står på hovedet eller havner i et stormvejr.

Agil marketing strategi med formålskompasset

Nordstjernen er dit formål

Dit kompas hjælper dig med hele tiden at holde din kunde – helten i fortællingen – for øje, mens du navigere al din kommunikation og marketing efter dit brands formål – din Nordstjerne, hvis vi skal holde os til søfartsmetaforikken. Kompasset består af en række pejlemærker og principper, som du fastlægger i en opstartsfase, men som du selvfølgelig evaluerer og reviderer løbende.

Pejlemærker i en agil marketing strategi

Tager det ikke lang tid? Svaret på det er at “Det er relativt”. Men vi kan garantere en ting – og det er at det er væsentligt hurtigere at fastlægge dit marketingkompas end det er at rette op på fejlslået markedsføring og et diffust brand.

 

Hvis du vil vide mere om hvordan dit brand kan arbejde med agil marketing baseret på dit brands formål. Så book et uforpligtende formøde med os her.

Læs videre…

Content marketing uddannelse

Sådan sammensætter du din egen content marketing uddannelse

Man skal helst være god til det hele på den halve tid. Kender du det? Fantastiske tekster, Google-adwords, SEO-optimering og videoer. Vi kunne blive ved. Content marketing er kommet for at blive, og det stiller høje krav til kommunikations- og marketingmedarbejdere...

LÆS MERE

Sådan skriver du gode kundecases

Fortæl dit brands historie gennem kundecases

Du har sikkert prøvet det. At skulle udforme inspirerende og fængende kundecases, der lige sætter prikken over i’et og fasttømrer et godt og givende samarbejde. Det er dog ikke altid, at det går lige så let, som du måske havde forventet, da din arbejdsdag begyndte....

LÆS MERE

Content marketing strategi

Sådan lægger du din content marketingstrategi

"Vi lægger det bare på LinkedIn, når vi har tid"… Lyder det bekendt? De fleste af os, der arbejder med kommunikation eller marketing ved godt at content er vigtigt, og vi vil gerne producere en masse af det. Men hvis content skal skabe værdi, skal der mere end blot...

LÆS MERE